מספר גיליון |
שם המאמר |
שמות החוקרות/ים |
גיליון מס' 1 |
|
|
הפרספקטיבה של ילדים וילדות על המידע שראוי להעביר להורים על הנעשה בגן |
יעל דיין |
|
חנוכה ברשת: המשכיות ושינוי במסיבות חנוכה בגן הילדים, כפי שאלה מתבטאים בסרטוני וידאו ב-YouTube |
קלאודיה גלושנקוף |
|
קריאת ספר ילדים בגן על ידי גננות והתייחסותן להיבטים של תאוריית ה-Mind |
מרגלית זיו, מרלין סמדג'ה ודורית ארם |
|
אינטראקציות מוזיקליות בין אימהות לילדיהן בני השנה: תדירות, תכנים ומאפיינים |
אורית מועלם ופנינה קליין |
גיליון מס' 2 |
|
|
תרומת מפגשי אם-ילד בעת קריאת ספר להתפתחות המוסר בקרב ילדים צעירים |
תמי סבג-שושן ודורית ארם |
|
כיצד ילדים צעירים תופסים את המושג 'רעש'? בחינת המטפורה ככלי מחקר המעודד שיח ומשקף את החשיבה בגיל הרך |
גילה רוסו-צימט |
|
האריה, המכשפה וארון הספרים: ספריות כמרחבים פדגוגיים בספרות ילדים |
עינת ברעם אשל |
|
הילד המאתגר והשתלבותו בגן הילדים |
מיכל עציוני-הופנברטל |
גיליון מס' 3 |
|
|
הספר האלקטרוני ככלי לקידום אוריינות ושפה בגיל הרך |
אורה סגל-דרורי ועפרה קורת |
|
"אזעקה זה לא נעים": תפיסת ילדי גן את חוויית האזעקה בתקופת מבצע "עופרת יצוקה" |
חנה צימרמן ואורית הוד שמר |
|
הילדה החדשה: ייצוגי ילדוֹת בספרות הילדים הישראלית לגיל הרך |
שי רודין |
|
חינוך ביתי לילדי גן בישראל: האמונות החינוכיות של האימהות ופעילות הפנאי של הילדים |
ענבל כהן מידן ודורית ארם |
גיליון מס' 4 |
|
|
הוראת השואה בגני ילדים: נושא השנוי במחלוקת בקרב גננות |
קלודי טל |
|
כישורים רגשיים וחברתיים של ילדי גן והקשרים בין שני סוגי הכישורים הללו |
רותם שפירא, דורית ארם |
|
הורים כותבים עם ילדיהם: תוכנית לקידום ניצני אוריינות והסתגלות לכיתה א' |
עדי אלימלך, דורית ארם |
|
אינטראקציות שיח בקרב ילדים בני 5-4 בעת משחק בחפצים נטולי זהות משחקית |
תמר ספיר קוטליצקי |
גיליון מס' 5 |
|
|
חצי דתי חצי חילוני: שיריו ההומוריסטיים של יהודה אטלס לילדים בטרנספורמציה לילדי הציבור הדתי-לאומי בשירי אורי אורבך |
ניצה דורי |
|
אמפתיה בקרב ילדים בכיתות א' ו-ב': השפעת תוכנית התערבות על יכולתם האמפתית של ילדים |
גילה רוסו-צימט ורחל שגיא |
|
תגובות תנועתיות של ילדים בעת האזנה לקטעי מוזיקה כייצוג לתפיסתם המוזיקלית |
דפנה כהן (Dafna Kohn) |
|
תפיסות הורים בנוגע למעמדה, לתפקידה ולתפקודה של הגננת |
יצחק גילת, גילה רוסו צימט, קלודי טל ועידית טבק |
גיליון מס' 6 |
|
|
הקשר הסימביוטי: תפקודיו וחשיבותו של 'אובייקט מעבר שניוני' בספרות השואה לגיל הרך |
יעקבה סצ'רדוטי |
|
עמדות של גננות כלפי לימודי מדע וטכנולוגיה וכלפי יישום התוכנית להוראתם בגן הילדים |
אילה רביב וילנה דרובישבסקי |
|
מכשולים בהטמעת התקשוב בגן הילדים – תפיסות של גננות |
נגה מגן-נגר ואסתר פירסטטר |
|
הערכת השתלמות של מחנכים בגיל הרך לילדים יהודים בתפוצות מנקודת מבטם של מחנכים ומרצים |
דולי אליהו-לוי ודרורית רם |
גיליון מס' 7 |
שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בכיתה הרגילה |
|
שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בגיל הרך בסביבות תנועתיות: בין מחקר למציאות |
שירי אייבזו |
|
שילוב בגן הילדים: שלושה טיפוסים של גננות משלבות |
ניקול בן נון |
|
דיווחי אימהות של ילדים בגיל הרך עם ליקויי ראייה לגבי חשיבות השתלבותם בפעילויות הפנאי ותדירותה בהשוואה לדיווחי אימהות לילדים ללא ליקויי ראייה |
ד"ר איתי הס |
|
מחקר השוואתי של שיטות האיתור המוקדם של עיכובים התפתחותיים בגיל הרך |
מרגלית נבון ואירית ויזל |
|
בין ספרי זיכרון לבין ספרות יפה: דרכי התמודדות עם נושא המוות בספרות המיועדת לילדים |
יעל שגב ועידית ליוש |
גיליון מס' 8 |
|
|
"אנחנו לא אשמים שנולדנו ישר אל העתיד" עמדות הורים וילדים כלפי 'שיר הסלפי' בפסטיגל 2014 |
רונית אפרתי-חקוק |
|
תיווך הורי בכתיבה של ילדי גן בישראל: אופי התיווך ומשמעותו להתפתחות אוריינות הילדים |
דורית ארם ואיריס לוין (ז"ל) |
|
התמונה שעל הקיר: רכישת הון תרבותי בתיווך יצירתו של אנתוני בראון |
ערגה הלר |
|
האם בחינוך הביתי יש חופש כל השנה? בחינת דרכי ההוראה בחינוך הביתי |
ד"ר אבישג אדרי ופרופ' הנרייט דהאן כלב |
גיליון מס' 9 |
|
|
תפיסותיהן של גננות מהחברה הערבית את תרומתה של רפורמת "אופק חדש" ואת ביטוייה הלכה למעשה |
מרואה סרסור, היבה אמארה וקוסאי חאג' יחיא |
|
הוראת אסטרונומיה לילדי גן |
אילה רביב ומירי דדון |
|
תפיסות של מטפלות לגבי התפתחות רגשית וחברתית של תינוקות במעונות היום של החברה למתנ"סים בישראל |
גלית זנו |
|
אוריינות ושיח אצל ילדי גן חובה ממיצב סוציואקונומי שונה: מחקר השוואתי |
איריס אלפי-שבתאי ומיטל מזרחי |
גיליון מס' 10 |
|
|
שימוש של אימהות באמצעי מדיה דיגיטלית בזמן אינטראקציה עם ילדיהן והקשר לחוללות הורית |
רינת כספי |
|
האתגר המגדרי של האישה כאשת חינוך וכאם |
איריס גלילי |
|
עמדות של סטודנטיות להוראה בשנה ג המיישמות תוכנית לימודים בצמיחה בגני ההתנסות המעשית בהוראה כלפי הוראת מדעים בגיל הרך |
יעל קסנר ברוך ומיכאלה כדורי-שלזק |
|
חגיגת חנוכה בגן הילדים מנקודת מבטן של גננות |
סיגל חן, איריס לוי, יעל קסנר ברוך |
גיליון מס' 11 |
רב-תרבותיות |
|
התקשרות בקרב תינוקות בדואים מהכפרים הבלתי-מוכרים בנגב: מחקר מודע-הֶקשר |
אבתסאם מרעי-סרואן |
|
"בריחה משותפת" – חדר בריחה בגן הילדים |
אורית הוד-שמר ואפרת דבוש |
|
שזירתה של שרשרת בין העבר וההווה בגיל הרך: תרומת רעיון ההקפה של בובר להתמודדות עם טיפול באובדן אם בגיל הרך |
מיכל שרייבר-הולנדר |
|
מחקר מודע-הֶקְשֵר ושימוש בשיטות ויזואליות להבנת תפיסות סיכון ומוגנות בקרב ילדי גן: המקרה של ילדים בדואים מהכפרים הבלתי-מוכרים בנגב |
אבתסאם מרעי-סרואן |
גיליון מס' 12 |
|
|
הכשרה מקוונת לטיפול בילדים צעירים עם עיכובים התפתחותיים |
חגית ענבר-פירסט, שירי אייבזו, הדה מידן |
|
מאפייני פעילויות מוזיקליות בשעת מפגש מליאה בגני ילדים |
אורית מועלם |
|
"איזה מין גנן אני?" – מיניות בגן הילדים מנקודת מבטם של גננים |
מיכל שרייבר-דיבון וגילת לוי |
|
'ברחל בתך הקטנה': תפיסותיהן של גננות את הכלי להערכת עבודתן |
יעל כהן-עזריה |
|
תפיסת הקשר עם ההורים מנקודת המבט של הגננת[1] |
אבישג אדרי |
|
חשיבות ההכרה במשפחות עם צרכים שונים במסגרות החינוך לגיל הרך |
אלונה פלג, איריס לוי, נעמי פרצ'יק, קלודי טל, פנינת טל, אורלי ליכט וייניש, עינת סקרה אטר ויעל שלזינגר |
גיליון מס' 13 |
הגיל הרך בתקופת קורונה |
|
אמונות הורים וצפייה במסכים בגיל הרך בתקופת קורונה: השוואה בין ילדים ממשפחות יהודיות לילדים ממשפחות ערביות |
עפרה קורת, חדיג'ה עאמר, וולאא מחאמיד, הותאף גנאים כבהה [1] |
|
נקודת מבטן של אימהות על הקשר עם הגננת בתקופת קורונה |
יצחק גילת, אריאל בוטנרו, קלודי טל |
גיליון מס' 14 |
|
|
"לפני שאת מזמינה אורחים את חייבת לנקות את הבית": זהות נשית ומקצועית של מנהלות מעונות-יום בישראל |
סיגל אחיטוב ואסתר הרצוג |
|
"רחל היא הגננת הכי טובה שפגשתי": תפיסותיהן של גננות את דמות הגננת הטובה |
יעל כהן-עזריה |
|
מודל מארג גני |
תמי שיטרית |
|
גורמים אקולוגיים ואינדיבידואליים של האם והילד בגיל הרך ומעורבותם בהישגים קדם-אקדמיים |
עדנה אור ורינת כספי |
גיליון מס' 15 |
|
|
"מעל ומתחת לפני השטח" הון תרבותי כמשאב למשבר ולחוסן בקשר שבין גננות לבין הורים* |
שלי נער וליאת ביברמן-שלו |
|
הילכו שניים יחדיו? שימושי מסך ומשחק אקטיבי של ילדים יהודים וערבים בגיל הגן |
רינת כספי, יהודה ברלב ועדנה אור |
|
קהילות מקצועיות לומדות בגיל הרך מנקודת מבטן של גננות מובילות [1] |
יפעת הררי פלטיאל |
|
קידום חשיבה יצירתית בגן הילדים באמצעות סיפורי ילדים |
ימית כהן-סקירה, אורית הוד-שמר, עדית שר |
גיליון מס' 16 |
|
|
השפעת תוכנית התערבות רגשית על ויסות רגשי,
על מוטיבציה ללמידה ועל דיוק בקריאה בקרב תלמידי כיתה א' |
סטלה גידלביץ' ועדי ג'ויה חיים |
|
עמדות ותפיסות של סטודנטיות לחינוך לגיל הרך בשנים א-ג כלפי הוראת מדעים |
מיכאלה כדורי-שלזק ויעל קסנר ברוך |
|
"היא לא רואה אותי פנימה!" – הדרכה פדגוגית בעידן טכנולוגי |
מירב אייזנברג |
|
"אפשר לשחק איתך?" התערבות מעטפ"ת עם ילדי גן החווים קשיים חברתיים |
אליעזר יריב, אביטל אהרון יצחקי וגלית גולדבלט |
גיליון מס' 17 |
|
|
היענות רגשית של מטפלות ומעורבות הילדים במסגרות טיפול לגיל הרך |
אפי סטולרסקי, דינה כהן, אבי שגיא-שורץ * |
|
למידה מבוססת פרויקטים (PBL) בגן הילדים: מאפיינים, דרכי הערכה והיבטים רפלקטיביים |
מירב אייזנברג ויאיר צדוק |
|
הבדלים בין גננות ממ"ח לגננות מוכש"ר בתפקוד ובתפיסות העסקה ופרופסיה: מחקר חלוץ |
ליאורה דרעי וענת בארט |
|
טיב מערכת היחסים בין אח בוגר ואחיו הפעוט בזיקה ליכולת ויסות רגשי ולמשתני גיל |
עדנה אור, גבריאלה קאשי-רוזנבאום, איילת וינשטוק |
גיליון מס' 18 |
|
|
בחינת תהליך ההשלמה ההורית עם אבחנת ילדיהם בגיל הרך כילדים עם צרכים מיוחדים |
יעל ברק לוי ובלהה פריינטה |
|
הכישורים הפסיכומוטוריים הנחוצים בגן הילדים במאה העשרים ואחת |
אלה שובל ומירי שחף |
|
חוסן אישי, מסוגלות עצמית ושחיקה בהוראה בקרב גננות בתקופת קורונה |
אפרת בנג'ו וסאאיד בשארה |
|
"סיפור על תינוק קטן שהופך למנהיג גדול"
משמעותם של סיפורי תנ"ך נבחרים בקרב סטודנטיות לחינוך בגיל הרך |
סיגל אחיטוב ורות דנינו ליכטנשטיין |
גיליון מס' 19 |
|
|
תפיסת התפקיד של הגננת המשלימה בישראל מנקודת מבטן של גננות משלימות – לא מה שחשבתם! |
מירב אייזנברג, אורית שלום, מילכה שם-טוב וקרן אור שורצקר |
|
פרספקטיבות של שינוי בקרב גננות בגני ילדים שבהם פועלת תוכנית ההתערבות "אור" לילדים בסיכון בגיל הרך |
טניה לוי גזנפרנץ |
|
תפיסות של גננות לגבי למידה חוץ־גנית בסביבה הטבעית |
מיכאלה כדורי-שלזק וטליה סטוק |
|
תהליך למידה רב-תחומי בנושא חוקיות מוזיקלית ומתמטית בקרב תלמידות בכיתות א-ב |
ליבי עזריהו |
גיליון מס' 20 |
|
|
עמדות של גננות לגבי השתתפותם של הורים במסיבות יום ההולדת של ילדיהם בגני הילדים – הזדמנות או הפרעה? |
קלודי טל |
|
קידום של ניהול עצמי בשגרת בוקר בבית באמצעות לוח זמנים אלקטרוני של פעילות |
שירי אייבזו, לילך לוי-שני, מיכל סגור |
|
גורמים המקדמים יחסי הורים-גננות וסטודנטיות להוראה בעת משבר קורונה וגורמים המעכבים אותם |
איריס לוי, סיגל טיש, אלונה פלג ופנינת טל |
|
זהות הגננת ותפיסתה את תפקידה כגורמים המעצבים את למידת הנושא יום העצמאות בגן הילדים |
יעל קסנר ברוך, איריס לוי, סיגל חן |
גיליון מס' 21 |
|
|
טקסי שבת וחגים בגן־הילדים הישראלי כמשל לזיקתה של החברה הישראלית לתרבות היהודית |
שולמית חשן (מנצורה) |